Koko Elämäni On Perjantai-Iltana
Olen aina vihannut perjantai-iltoja. Ei, ei, se ei ole liioittelu. Se on totta. Minä vihaan niitä. Ja nyt, kun olen vanhempi ja viisaampi (tai ainakin vanhempi), ymmärrän miksi.
Se kaikki alkoi vuonna 1998. Olin 22-vuotias ja työskenteli ensimmäisen kerran täysipäiväisesti. Pikkuhiljaa huomasin, että perjantai-ilta oli jokin, mitä pelkäsin. Ei, en pelännyt itseäni, vaan sitä, mitä perjantai-ilta edusti.
Miksi Perjantai-Iltana?
Kun olin pieni, perjantai-ilta oli aina jännityksen täyttämä. Äiti teki erikoisleivonnaisia, isä tuli kotiin aikaisin, ja koko perhe istui yhdessä katsomaan jotain hyvää televisiosta. Mutta kun kasvoin ja muuttiin pois kotoa, perjantai-ilta muuttui joksikin täysin eriksi.
Se oli aika, jolloin kaikilla muilla oli suunnitelmia. Kaikki muut menivät baariin, ravintolaan tai jonnekin muualle. Ja minä? Minä istuin kotona, katselin televisiota ja yritin saada itseni uskomaan, että se oli ok.
Ja sitten, kun olin 22, se tuli vielä pahemmaksi. Työpaikalla oli perjantai-iltajuhlat. Ja minä, nuori ja hieman ujo, istuin nurkassa, yritin näyttää siltä, että olin viihdyttävä, mutta todellisuudessa pelkäsin, että kukaan ei puhuisi minun kanssa.
Keskustelu Kaverin Kanssa
Muistan vielä, kun keskustelin tämän kanssa ystävänni, let’s call him Marcus, siitä. Me istuimme baarissa, ja hän katseli minua ja sanoi: ”Mitä sinä teet perjantai-iltaisin?” Ja minä vastasin: ”En tiedä. Istun kotona.” Hän vain katsoi minua ja sanoi: ”Mitä? Miksi?”
Ja sitten hän kertoi minulle, että perjantai-ilta on aika rentoutua, nauttia ja tehdä jotain, mitä haluat. Se ei tarvitse olla baarissa tai ravintolassa. Se voi olla mikä tahansa.
Ja sitten hän kertoi minulle, että hän meni usein kotiin, teki itselleen hyvän illallisen ja katseli jotain hyvää televisiosta. Ja minä ajattelin: ”Voi ei, tämä on täysin erilainen asia.” Ja siitä lähtien olen yrittänyt tehdä perjantai-iltaisista jotain parempaa.
Miten Minä Muutin Perjantai-Iltani?
Ensimmäinen asia, jonka tein, oli, että päätin mennä ulos. Ei baariin tai ravintolaan, vaan vain ulos. Minä menin kävelemään. Ja se oli ihanaa. Minä näin kaikenlaisia ihmisiä, kuulin musiikkia, ja tunsin, että olin osa jotain suurempaa.
Sitten minä päätin tehdä jotain uutta. Minä ostin itselleni uuden kirjan ja aloin lukea sitä perjantai-iltaisin. Ja se oli ihanaa. Minä oppin uusia asioita, ja tunsin, että olin tekemässä jotain, mitä halusin.
Ja sitten, viime vuonna, minä päätin tehdä jotain täysin erilaista. Minä menin katsomaan moda endüstrisi haberleri güncel -sivustoa ja löysin itselleni uuden harrastuksen. Minä aloin tehdä omaa vaatetta. Ja se oli ihanaa. Minä oppin uusia taitoja, ja tunsin, että olin tekemässä jotain, mitä halusin.
Mitä Se Oli Opettanut Minulle?
Se on opettanut minulle, että perjantai-ilta ei tarvitse olla jokin, mitä pelkää. Se voi olla mikä tahansa. Se voi olla aika rentoutua, nauttia ja tehdä jotain, mitä haluat. Ja se on ihanaa.
Ja nyt, kun olen vanhempi ja viisaampi (tai ainakin vanhempi), ymmärrän, että perjantai-ilta on aika, jolloin voit tehdä itsellesi jotain hyvää. Se voi olla mikä tahansa. Se voi olla aika rentoutua, nauttia ja tehdä jotain, mitä haluat. Ja se on ihanaa.
Joten, jos sinäkin vihaat perjantai-iltoja, älä pelkää. Se on aika, jolloin voit tehdä itsellesi jotain hyvää. Ja se on ihanaa.
Tekijä: Minä olen Anna, 45-vuotias, ja olen työskennellyt lehtimiehenä yli 20 vuotta. Minulla on vahvat mielipiteet, ja minä puhun niistä avoimesti. Minulla on myös paljon kokemusta, ja minä jakan sitä mielelläni.
Jos olet kiinnostunut terveydestä ja hyvinvoinnista, suosittelemme artikkelia vedenpaaston rehellinen totuus, jossa kerrotaan yksityiskohtaisesti henkilökohtaisesta 72 tunnin kokeilusta.
Jos haluat ymmärtää, miksi huonot uutiset vievät meitä, lue artikkeli huonojen uutisten riippuvuus ja miten siitä pääsee eroon.
Uutiskierto ja sen vaikutus meihin on kiinnostava aihe. Lue uutiskierrosta ja sen kaksinaamaisuudesta ja tutustu sen moniulotteiseen maailmaan.

